فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی که باید بدانید و از آن در وعده غذایی روزانه استفاده کنید

تصویر فواید کره بادام زمینی 1

چکیده این مطلب:

کره بادام زمینی که یک منبع غذایی بسیار مهم است که حاوی ویتامین های A، E و C، همچنین سرشار از آهن، مس، کلسیم، منگنز، روی، پتاسیم و منیزیم است.

فهرست مطالب

فواید کره بادام زمینی برای سلامتی بدن انسان بسیار زیاد است. این محصول ارزشمند خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با مصرف آن از فشار خون بالا و ابتلا به عفونت های ویروسی و قارچی جلوگیری می شود.

کره بادام زمینی چیست؟
کره بادام زمینی طبیعی خمیری شکل است که از بادام زمینی کره گیری خشک و تفت داده تهیه می شود. این کره را می توان همراه با نان تست یا ساندویچ مصرف کرد. بادام زمینی، یکی از انواع آجیل های زمینی است. گیاه کوچکی است که شاخه گل آن با زمین تماس و در زیر زمین رشد می کند. احتمالا این گیاه بومی قاره آمریکا باشد که به تدریج در سراسر جهان پخش شده است. برخلاف آجیل های گران قیمت مانند بادام هندی، مغز پسته، بادام و گردو، بادام زمینی قیمت ارزان و فواید مشابه با این آجیل های گران قیمت دارد.

ارزش غذایی کره بادام زمینی
کره بادام زمینی غذای سالمی است که سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب تک غیراشباع، فولات، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A است. همچنین سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، سلنیوم، مس، آهن و روی نیز در آن وجود دارد. بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده است و این خبر خوبی برای افرادی است که از افزایش وزن با مصرف بادام زمینی می ترسند. بادام زمینی در واقع به کاهش وزن کمک می کند.

فواید کره بادام زمینی برای سلامتی
کره بادام زمینی علاوه بر طعم خوب و لذیذ، دارای مواد مغذی حیاتی است که برای بدن ضروری هست. از فواید سلامتی این کره خوش مزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-منبع غنی پروتئین
کره بادام زمینی غنی از پروتئین است. در 100 گرم 25 الی 30 گرم پروتئین وجود دارد. پروتئین این کره به حدی است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن شما را تامین کند. ورزشکاران برای عضله سازی در باشگاه های بدن سازی از کره بادام زمینی استفاده می کنند. همچنین بهترین منبع پروتئین برای گیاهخواران است.

2-کاهش کلسترول خون
بر اساس تحقیقات انجام شده بادام زمینی می‌تواند منبع عالی ترکیباتی مانند رسوراترول، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و فیتوسترول‌ها باشد که جذب کلسترول را از رژیم غذایی متوقف می‌کند. میزان چربی موجود در کره بادام زمینی تقریباً برابر با چربی موجود در روغن زیتون است. هم حاوی چربی های چند غیر اشباع و هم چربی های غیراشباع تک است. این چربی ها اشباع نشده اند و مصرف آنها برای قلب خوب است. .بادام زمینی برای کلسترول مفید است. کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد. بادام زمینی حاوی چربی های تک غیراشباع و اسیدهای اولئیک از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

3-جلوگیری از سرطان معده
این کره خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

4-کاهش سرطان روده بزرگ
کره بادام زمینی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را که در زنان بسیار شایع است، کاهش می دهد. مصرف حداقل دو پیمانه کره بادام زمینی در هفته، بروز سرطان روده بزرگ را در مردان و زنان 30 تا 60 درصد کاهش می دهد.

قیمت کره بادام زمینی بستگی به کیفیت بادام زمینی آن دارد جهت تهیه بادام زمینی کره گیری هندی بصورت عمده با ما تماس بگیرید.

5-جلوگیری از سنگ کیسه صفرا
هم بادام زمینی و هم کره آن برای سلامت کیسه صفرا مفید است. مصرف 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هفته از تشکیل سنگ در کیسه صفرا جلوگیری می کند و از سلامت مثانه محافظت می کند.

6-جلوگیری از دیابت نوع 2
مصرف کره بادام زمینی در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مفید است. بادام زمینی نه تنها حاوی پروتئین بلکه چربی های غیر اشباع نیز می باشد. چربی های غیراشباع برای بهبود حساسیت به انسولین مفید است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت نوع را کاهش میدهد.

7-منبع غنی از ویتامین ها
کره بادام زمینی حاوی ویتامین های زیادی است که می تواند برای عملکرد صحیح بدن ما مفید باشد. ویتامین A موجود در آن برای بینایی مفید است، ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سریع‌تر زخم‌های ساده کمک می کند. ویتامین E موجود در کره بادام زمینی می تواند یک ریزمغذی بسیار مهم مورد نیاز بدن ما برای حل کردن ساختارهای اسید چرب پیچیده و انسداد چربی در رگ ها باشد.

8-چاقی صورت
کره بادام زمینی به علت وجود چربی های سالم اشباع نشده و بسیاری از مواد مغذی موجود سبب چاقی صورت می شود. تامین مواد معدنی و آمینو اسیدها و چربی های غیر اشباع و ویتامین ها یکی از دغدغه های ورزشکاران به ویژه رشته پر طرفدار پرورش اندام میباشد اما مهمتریم مساله در انتخا کره بادام زمینی این است که تاثیری بر قسمت های دیگر بدن ندارد. شما میتوانید یک قاشق غذاخوری از این کره خوشمزه و مفید در رژیم غذایی خود مصرف کنید. علاوه بر این که به سلامتی بدن شما کمک خواهد کرد سبب چاقی صورت شما نیز خواهد شد. اکثر بانوان به دنبال راهکارهای مختلف برای چاقی صورت هستند و این کره در زیبایی صورت بانوان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

9-پوست سالم و درخشان
کره بادام زمینی منبع غنی از ویتامین E است که به حفظ سلامت سلول های پوست شما کمک می کند و آسیب رادیکال های آزاد در بدن را کاهش می دهد. همچنین مقادیر زیادی ویتامین C و ویتامین E موجود در بادام زمینی روند پیری پوست را کند می کند. منبع غنی آنتی اکسیدان موجود در آن نیز به سلامت پوست شما می افزاید و چین و چروک پوست شما را کاهش می دهد.

10-کاهش وزن و لاغری
فواید کره بادام زمینی برای رژیم لاغری بسیار زیاد است. در هر وعده 180 تا 210 کالری برای بدن شما فراهم می کند که برای عملکرد موثر بدن در طول روز کافی است. مصرف 2 قاشق از آن صبح هر روز، میل و اشتهای شما را کاهش و سبب کاهش وزن شما می شود.

فروش عمده بادام زمینی کره گیری در بازرگانی دانه دار با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می شود.

منبع:
1-tgrthaber
2-organicfacts

این مقالات را هم بخوانید!

تماس مستقیم