نحوه استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از پوست صورت

تقویت پوست شما

چکیده این مطلب:

روغن زیتون غنی از ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای سلامتی و مراقبت از پوست صورت بسیار مفید و موثر است.

فهرست مطالب

روغن زیتون یکی از بهترین و طبیعی ترین درمان‌ها، برای مراقبت از پوست است. روغن زیتون برای قرن ها به عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است و تقریباً به طور قطع یکی از اولین محصولات زیبایی است که توسط مصریان و یونانیان باستان استفاده شده است. قدیمی‌ها نمی‌دانستند چرا روغن زیتون پوست را صاف، لطیف و شفاف نگه می‌دارد، اما دانشمندان از آن زمان به برخی از خواص آن پی برده‌اند. به ویژه، روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که به محافظت از پوست شما کمک می کند. در طول سال ها، مردم راه های زیادی برای استفاده از روغن زیتون به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از صورت پیدا کرده اند.                                

1_ روغن زیتون مناسب را انتخاب کنید.

انواع مختلف روغن زیتون برای فروش در بسیاری از سوپرمارکت ها وجود دارد و با نام های مختلفی مانند  روغن زیتون بی بو، روغن زیتون بابو و روغن زیتون فرابکر وجود دارند. این محصولات از جهت  فرآیند استخراج روغن با هم تفاوت دارند. شما می توانید برای مراقبت از پوست، روغن زیتون فرابکر اصل را انتخاب کنید.
روغن زیتون تصفیه شده ممکن است به دلیل بی بو بودن آن ترجیح داده شود، اما فقط روغن زیتون تصفیه نشده مانند روغن زیتون فرا بکر حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای پوست شما مفید است.

تصویر نحوه استفاده از روغن زیتون برای صورت

2_ بررسی کنید که روغن زیتون واقعی و اصل را می‌خرید.

مطالعات نشان داده اند که تا 70 درصد از روغن زیتون به ظاهر خالص با روغن های با کیفیت پایین تر مانند روغن آفتابگردان یا روغن کانولا ترکیب شده است. برای اطمینان از دریافت روغن زیتون اصل از مراکز معتبر اقدام به خرید روغن نمایید. در بازرگانی دانه دار انواع روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی به قیمت عمده با کیفیت بالا عرضه می شود.

تصویر نحوه استفاده از روغن زیتون برای صورت

خرید روغن زیتون فرابکر عمده

جهت خرید عمده روغن زیتون فرابکر بر روی این لینک کلیک کنید.

3_ روغن زیتون را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

هم گرما و هم نور باعث اکسیداسیون می شوند که می تواند اجزای مفید روغن را تجزیه کند. اکسیداسیون در طول زمان اتفاق می افتد و باعث ترشیدگی آن خواهد شد. ترشیدگی علاوه بر اینکه بر طعم روغن زیتون تأثیر می گذارد، کیفیت ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در روغن را نیز کاهش می دهد.

4_ پاکسازی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون راهی عالی برای تمیز کردن پوست شما است. روغن زیتون به طور موثرتر از بسیاری از پاک کننده های صورت خریداری شده در فروشگاه، که بر پایه آب هستند، مناسب تر است. روغن زیتون منافذ را مسدود نمی کند، بنابراین افراد با انواع پوست می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.     

خرید روغن زیتون بی بو عمده

جهت خرید عمده روغن زیتون بی بو بر روی این لینک کلیک کنید.

5-پاک کردن آرایش صورت با روغن زیتون

روغن زیتون را می توان برای پاک کردن آرایش به تنهایی استفاده کرد، یا می توانید همزمان کمی آب لیمو برای جلوگیری از جوش زدن به آن اضافه کنید. آب لیمو به درمان آکنه کمک می کند زیرا یک ضد عفونی کننده است که می تواند باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین ببرد. روغن زیتون را نیز می توان با آب آلوئه ورا مخلوط کرد تا هیدراتاسیون بیشتری فراهم کند و در حین پاک کردن آرایش، پوست تحریک شده را تسکین دهد. از آنجایی که روغن زیتون نسبت به پاک‌کننده‌های آرایشی برای افرادی که پوست حساسی دارند یا به مواد پاک‌کننده‌های موجود در فروشگاه حساسیت دارند مناسب است.

6- لایه بردار پوست با روغن زیتون

روغن زیتون را با نمک دریا یا شکر مخلوط کنید تا یک لایه بردار طبیعی ایجاد کنید. حدود یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ½ قاشق چایخوری نمک یا شکر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید. شکر کمتر از نمک ساینده است، بنابراین اگر پوست حساسی دارید از شکر استفاده کنید. شکر قهوه‌ای حتی نرم‌تر از شکر گرانول سفید است، بنابراین برای پوست‌های واقعا حساس بهترین است.

7- درمان آکنه با روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص متعددی است که آن را به یک درمان موثر برای آکنه تبدیل می کند. روغن زیتون همچنین یک آنتی باکتریال طبیعی است، بنابراین می تواند از تشدید آکنه توسط باکتری ها جلوگیری کند. خواص ضد التهابی روغن زیتون به تسکین تورم و قرمزی آکنه کمک می کند.

8-رطوبت پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده موثر است. می توانید روغن زیتون را به تنهایی روی پوست ماساژ دهید یا می توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با مخلوط کردن روغن اسطوخودوس، گلاب یا لیمو، عطری به آن اضافه کنید. روغن زیتون حتی می تواند برای تسکین بیماری های پوستی جدی تری مانند اگزما استفاده شود.

تقویت پوست شما

9-ماسک صورت با روغن زیتون

روغن زیتون را می توان با تعدادی از محصولات طبیعی دیگر ترکیب کرد تا ماسک صورت ایجاد کند. تاثیر ماسک بر اساس مواد دیگر متفاوت خواهد بود. برای پوست های خشک، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. اگر خیلی چسبناک بود که پخش نشد، روغن بیشتری اضافه کنید. روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا مرطوب شود.

10-رفع چین و چروک با روغن زیتون

روغن زیتون می تواند خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش دهد، که چین و چروک را کاهش می دهد. قبل از خواب یا اول صبح پوست اطراف چشم خود را با روغن زیتون آغشته کنید. اگر روغن را در یخچال نگه دارید غلیظ تر می شود و بیشتر شبیه کرم می شود.

11-روشن شدن پوست با روغن زیتون

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن زیتون به بازسازی سلول های پوست کمک می کند. برای کمک به روشن شدن و محو شدن جای زخم، روغن زیتون را به مدت حدود پنج دقیقه روی جای زخم ماساژ دهید و بگذارید حدود 10 دقیقه روی جای زخم بماند و به آرامی آن را پاک کنید. افزودن کمی آب لیمو یا پراکسید هیدروژن نیز می تواند کمک کند، به خصوص در مورد جای زخم ها کمک کند. فقط پس از استفاده، از نور خورشید اجتناب کنید.

خرید روغن زیتون با بو عمده

جهت خرید عمده روغن زیتون با بو بر روی این لینک کلیک کنید.

این مقالات را هم بخوانید!

تماس مستقیم