مقایسه کره بادام زمینی و کره بادام؟ کدام یک ارزش غذایی بیشتری دارد؟

تصویر کره بادام زمینی و بادام

چکیده این مطلب:

کره بادام زمینی و کره بادام هر دو پروتئین و چربی های سالم مورد نیاز بدن را تامین می کنند، اما یکی از این دو  فواید سلامت بیشتری نسبت به آن یکی دارد.

فهرست مطالب

کره بادام زمینی در سالیان اخیر در اکثر مغازه های و فروشگاه ها وجود دارد. امروزه فقط از کره بادام زمینی ساده استفاده نمی شود. آجیل های مختلفی برای کره گیری وجود دارد مانند کره مغز بادام درختی شیرین، گردو، پسته، بادام هندی و… . نوع آجیل مورد استفاده شما تاثیر و فواید زیادی بر سلامتی شما دارد.  معمولا از بادام زمینی هندی برای تهیه کره بادام زمینی استفاده می کنند.

ما در این مقاله دو نوع کره آجیلی را که معمولاً توسط اکثر مردم خریداری می‌شود کره بادام‌زمینی و کره بادام را مقایسه و بررسی می‌کنیم. به شما مزایای سلامتی هر یک را خواهیم گفت و در نهایت نتیجه گیری میکنیم که کدام یک سالم‌تر است.

مقایسه کره بادام زمینی و کره بادام

کره بادام زمینی از بادام زمینی کره گیری و کره بادام از بادام درختی شیرین تهیه می شوند. معمولا اکثر مردم هر دو را آجیل در نظر میگیرند، اما بادام زمینی در گروه حبوبات و بادام در گروه آجیل های درختی قرار دارد. علاوه بر این تفاوت، شباهت های زیادی بین این دو وجود دارد.

هم بادام زمینی و هم بادام برای قرن ها بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است. هر دو منبع پروتئین گیاهی هستند. هر دو منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع هستند که برای رشد و نگهداری سلول ضروری هستند و هر دو کلسترول بد را کاهش می دهند و خطر ابتلا به بیماری عروقی را کاهش می دهند. مطالعات نشان می دهد که مصرف آجیل از جمله بادام زمینی و بادام خطر مرگ و میر را کاهش می دهد.

موادی که در کره بادام زمینی و کره بادام باید از آن اجتناب کرد

روشی که بادام زمینی و بادام درختی به کره تبدیل می‌شوند، می‌تواند بر ارزش غذایی آن‌ها تأثیر زیادی بگذارد. هنگام خرید هر کره آجیلی، مهم است که برچسب مواد تشکیل دهنده و به نمودار تغذیه آن توجه کنید و به دنبال دو ماده تشکیل دهنده باشید: روغن های هیدروژنه و شکر اضافه شده.

 

روغن های هیدروژنه

روغن های هیدروژنه زمانی ایجاد می شوند که سازندگان، روغنی که معمولاً مایع است را می گیرند و هیدروژن را برای تبدیل آن به جامد اضافه می کنند. این کار برای ماندگاری بیشتر غذاها در قفسه فروشگاه ها انجام می شود.

روغن‌های هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه ممکن است در کره‌های آجیل گنجانده شوند که باعث افزایش کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) می شوند و با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند.

شکر اضافه شده

مقدار شکر اضافه شده نیز یک نگرانی عمده برای سلامتی است. سازمان جهانی بهداشت و انجمن جهانی قلب همگی توصیه می کنند که مصرف شکر اضافه شده را به کمتر از 10 درصد از کل کالری روزانه کاهش دهیم.

این بدان معناست که در یک رژیم غذایی 2000 کالری، شما باید روزانه کمتر از 200 کالری یا 13 قاشق چایخوری شکر اضافه مصرف کنید. در حال حاضر، متوسط ایرانی ها بیش از این مقدار مصرف می کنند، به طوری که بزرگسالان به طور متوسط روزانه 17 قاشق چای خوری یا 270 کالری شکر اضافه شده مصرف می کنند.

معمولا در کره های آجیلی نیازی به اضافه کردن شکر نیست. با این حال، تولید کنندگان اغلب شکر زیادی در محصولات کره بادام زمینی و کره بادام خود اضافه می کنند.

پس هنگام خرید کره های بادام زمینی و کره بادام به میزان قند آن توجه کنید و برچسب‌ها را بخوانید. شکر را می توان با نام های مختلف نامید، پس گول نخورید.

فروش بادام زمینی کره گیری بصورت عمده

جهت خرید بادام زمینی هندی مخصوص کره گیری با قیمت عمده بر روی دکمه مقابل کلیک کنید.

فواید کره بادام برای سلامتی

کره بادام منبع سالمی از پروتئین و چربی های گیاهی است و برای کسانی که به بادام زمینی حساسیت دارند، کره بادام یک جایگزین عالی است.

طبق آمار، دو قاشق غذاخوری کره بادام حاوی 196 کالری، 6 گرم پروتئین، 17.7 گرم چربی و 3.3 گرم فیبر است. منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم، فولات، کولین و ویتامین. E است.

کدام سالم تر است؟ کره بادام زمینی یا کره بادام!!

هنگام انتخاب یکی از دو محصول، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که بیشترین فواید کلی برای سلامتی را داشته باشد. کره بادام به دلیل برتری آن در اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی، از کره بادام زمینی مفیدتر است.

 

نتیجه گیری

کره بادام هر چند ممکن است سالم تر از کره بادام زمینی باشد ولی هر دو را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کرد. ترکیب کردن کره های آجیل، مانند کره بادام زمینی یا کره بادام، با بلغور جو دوسر، سیب، کرفس یا هویج یک میان وعده قدرتمند با ترکیب مناسب کربوهیدرات، پروتئین، چربی و فیبر ایجاد می کند.

کره بادام زمینی و کره بادام به دلیل ماهیت پر کالری بودن مهم هستند و فراموش نکنید که هنگام خرید عاقلانه انتخاب کنید و به میزان روغن های هیدروژنه و شکر دقت کنید.

فروش مغز بادام درختی شیرین بصورت عمده

جهت خرید مغز بادام درختی مخصوص کره گیری با قیمت عمده بر روی دکمه مقابل کلیک کنید.

این مقالات را هم بخوانید!

تماس مستقیم