قیمت کنجد 1403

تصویر قیمت انواع کنجد در سال 1403

چکیده این مطلب:

قیمت انواع کنجد در سال 1403 با توجه به نوع آن در بازار ایران متفاوت است و اکثر مشتریان نیاز دارند تا با انواع کنجدهای موجود در بازار آشنا شوند و قیمت آن ها را بدانند.

فهرست مطالب

قیمت انواع کنجد در سال 1403

قیمت انواع کنجد در بازار ایران متفاوت است چون کنجد های مختلفی در بازار وجود دارد. شما ابتدا باید بدانید که کنجد را برای چه کاری نیاز دارید چون هر کنجد کاربرد خاص خودش را دارد. همچنین درصد روغن دهی هر کنجد متفاوت است. اخیرا استفاده از کنجد و محصولات کنجدی در ایران بسیار افزایش یافته است و این باعث ایجاد مشاغل زیادی از قبیل فروش روغن گیری از کنجد، ارده گیری از کنجد، کرم کنجد و حلوا ارده شده است. مردم بسیار به سلامتی خود اهمیت می دهند و سعی می کنند با کیفیت ترین محصولات را انتخاب و مصرف کنند. در این بین اگر شما بتوانید محصولات کنجدی با کیفیت ارائه دهید شک نکنید که فروش شما چند برابر خواهد شد.
ابتدا شما باید انواع کنجد های موجود در بازار را بشناسید و از قیمت های انواع کنجد در سال 1403 اطلاع داشته باشید و سعی کنید کنجد های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کنجد پاکستانی، کنجد سودانی، کنجد یک آتیشه، کنجد دو آتیشه، کنجد سفید پوست کنده و قیمت های آن آشنا کنیم اگر چه قیمت ها در طول سال بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت کنجد پاکستانی خام 1403

تصویر کنجد پاکستانی خام

کنجد پاکستانی خام بصورت پوست دار در بازار وجود دارد. رنگ دانه های کنجد پاکستانی بصورت خاکستری و کرمی رنگ است که بعضا دانه های کنجد مشکی و قهوه ای در داخل آن دیده می شود و از این کنجد بیشتر برای روغنگیری استفاده میشود.
این کنجد درصد روغندهی بالاتری نسبت به بقیه کنجد های موجود در بازار دارد و رنگ روغن استخراج شده شفاف و مشتری پسند است.
میزان روغندهی کنجد پاکستانی در حدود 40 درصد است یعنی هر کیلو کنجد حدودا 400 گرم روغندهی دارد.
قیمت عمده کنجد پاکستانی خام که برای مصارف روغنگیری کاربرد دارد در سال 1403 در حدود 105000 تومان است که امکان تغییر قیمت در طول سال وجود دارد.

قیمت کنجد سودانی خام

کنجد خام سودانی نوع دیگری از کنجد است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کنجد خام پاکستانی دارد ولی رنگ کنجد پاکستانی تیره تر از کنجد سودانی است. قیمت کنجد سودانی بالاتر از کنجد پاکستانی است.
قیمت عمده و تناژ این کنجد در سال 1403 در حدود کیلویی 112000 تومان است.

تصویر قیمت کنجد سودانی خام

قیمت کنجد ارده یک آتیشه 1403

تصویر قیمت کنجد ارده یک آتیشه

کنجد ارده یک آتیشه، بدون پوست و تفت خورده است. معمولا از این کنجد برای تهیه ارده یک آتیشه استفاده می شود و رنگ آن نسبت به کنجد دو آتیشه روشن تر است.
برای تهیه این نوع کنجد معمولا از کنجد سودانی استفاده میشود چون طعم شیرین تری دارد و ارده آن خوشمزه تر است.
قیمت عمده و تناژ کنجد ارده سودانی یک آتیشه در سال 1403 در حدود 138000 تومان است.

قیمت کنجد ارده دو آتیشه 1403

کنجد ارده دو آتیشه نیز مشابه کنجد ارده یک آتیشه است با این تفاوت که تفت بیشتری خورده است و رنگ آن نیز تیره تر(رنگ طلایی) است. برای تهیه این کنجد هم از کنجد سودانی میتوان استفاده کرد.
از این کنجد برای تهیه ارده دو آتیشه می توانیم استفاده کنیم که رنگ ارده آن تیره تر است.
قیمت عمده و تناژ کنجد دو آتیشه همانند کنجد تک آتیشه است امکان دارد بعضا در برخی فروشگاه ها قیمت این کنجد بالاتر از نوع تک آتیشه باشد ولی اختلاف قیمت نباید زیاد باشد.
بطو مثال وقتی شما یک سنگک را برشته سفارش میدین آیا پول بیشتری پرداخت میکنید؟ جواب منفی است. قضیه کنجد دو آتیشه هم به همین شکل است.

تصویر قیمت کنجد ارده دو آتیشه

قیمت کنجد سفید پوست کنده 1403

تصویر قیمت کنجد سفید پوست کنده

کنجد سفید پوست کنده، پوست گیری شده و رنگ آن سفید یک دست است. از این کنجد بیشتر در قنادی ها و شیرنی پزی ها استفاده می شود. طعم این کنجد نسبتا خوش مزه است و برای تزئین غذا هم می توان از آن استفاده کرد.
بهترین کنجدهای سفید پوست کنده در بازار از نوع کنجد سفید پوست کنده هندی و پاکستانی است.
قیمت کنجد سفید پوست کنده هندی بالاتر از کنجد سفید پوست کنده پاکستانی است. در حال حاضر قیمت عمده و تناژ کنجد سفید پوست کنده هندی، کیلویی 135000 تومان است.

قیمت کنجد ایرانی


از کنجد ایرانی میتوان برای تهیه ارده و حلوا ارده استفاده کرد. طعم ارده کنجد ایرانی نیز بهتر است ولی کنجدهای ایرانی برای تهیه روغن کنجد مناسب نیست چون درصد روغندهی پایین تری دارد.
روغن بدست آمده از این کنجد بوی تندی دارد و مناسب برای همه ذائقه ها نیست.
رنگ روغن استخراج شده از این کنجد تیره تر است که برای فروش مناسب نیست چون اکثر مشتریان روغن کنجد شفاف را ترجیح میدهند.
قیمت کنجد های ایرانی در بازار و شهرهای مختلف ایران متفاوت است. در حال حاضر قیمت عمده کنجد ایرانی خام در بازار کیلویی 150000 تومان است.

نتیجه گیری

قیمت هر کنجد با توجه به نوع کارایی آن تفاوت دارد و برای هر کاری باید تز کنجد متناسب با آن استفاده کنیم. اگر شما قصد خرید کنجد دارید توصیه می کنیم حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید کنجد نمایید. اگر کنجد را بصورت عمده خرید کنید با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می توانید آن را تهیه کنید. همه کنجدهای اشاره شده در مقاله در بازرگانی دانه دار بصورت عمده و تناژ موجود است.

این مقالات را هم بخوانید!

تماس مستقیم